Meer sales is een keuze ! maak een afspraak: 085 - 87 69 656
Is Google Adwords nog wel rendabel?
SalesLaunch
22 Feb 2016
Tags: geld uit de zak klopperij,

portfolio_16

Wij komen nog uit de tijd dat Google adwords betaalbaar was. Dat het zin had, dat de kosten opwogen tegen de baten.

Waar we vroeger een paar cent voor betaalden, betalen we nu al snel het tien tot honderdvoudige voor adverteren in Google. Van een paar tientjes advertentie tegoed kom je niet zo heel ver meer vandaag de dag, als een klik al snel enkele euro’s kost. Het staat vast dat SEA, de “Search Engine Advertisement” ontzettend duur is geworden. Voor veel ondernemers is dat vaak niet meer rendabel.

Nu SEA zo duur is geworden, wordt SEO nog belangrijker. Veel ondernemers die hun bekomst hebben van Adwords, zetten dan hun centen in op de SEO. Helaas vallen ze daarmee vaak ten prooi aan de SEO bureautjes – die de laatste jaren als paddestoelen uit de grond zijn geschoten – die van alles beloven, maar te vaak niet kunnen waarmaken. Een hoop geld wat verloren gaat op deze manier.

Google had vroeger aan Adwords een mooi product wat zichzelf verkocht. Ondernemers gingen ermee door. Ook die tijden zijn voorbij : nu belt google zelf de ondernemers op om toch maar vooral geld te blijven pompen richting SEA. En met succes. Er zijn er genoeg die het voor een paar maanden wel eens willen proberen, om daarna zoals de rest af te haken. Misschien moet google daarom ook blijven rondbellen. SEA moet het tegenwoordig hebben van grote bedrijven die het wel kunnen lijden, die er niet van afhankelijk zijn, en van de beginners die erin stinken. Wij hopen u toch niet?

Bedreigde business modellen: zelfs webshops?
SalesLaunch
06 Feb 2016
Tags: verandering,

De enige zekerheid is onzekerheid. Het enige wat nooit zal veranderen is verandering zelf. Dat is iets wat altijd blijft. Ondernemers die aan kunnen voelen wat komen gaat, en wat verdwijnen gaat, kunnen daar een gigantisch voordeel uithalen. Kon u maar terug in de tijd en aandelen Apple kopen. Of recentelijk nog: Tesla. Opeens 900% gestegen in waarde. Dingen komen en dingen gaan. Laten we het daar eens over hebben.

Wat staat er eigenlijk op de lijst van bedreigde business modellen?
Veel. Meer dan ooit. Sommige oude bekenden, maar ook nieuwe.

Onze shortlist:

BoekwinkelsPlatenwinkels
Gamewinkels
Post bedrijven
Telecom bedrijven
Fysieke winkels (kleding / bruingoed / …)

Nieuwkomers op de lijst, volgens ons:
TV
Radio
Webshops ten dele

Tv, vooral in Amerika wordt steeds minder populair. TV maakt zichzelf kapot. We kunnen het erover eens zijn dat het merendeel van alles wat we op TV zien middelmatig is. TV kijken is vooral : ‘kiezen uit wat het minst slecht is om aan te zien’. Vaak gaat men zappen. Oftewel rondkijken of er niet iets is wat nog iets minder slecht is. het vergeefs jagen naar iets wat beter is. We kennen het allemaal.

Vooral jongeren kijken steeds minder TV. TV is niet cool. Gelijk hebben ze. Het is de ene middelmatigheid na de andere, en hield het daar maar op. Nee, het is vermengd met reclame’s tussendoor. Wil je een niet al te oude film op een commerciele zender dat weten we hoe het gaat: van de 2 uur film zal je minstens een uur reclame moeten slikken. Dit is iets wat de meeste mensen ergelijk vinden, dus op termijn zal verdwijnen. Want zo gaat het met dingen die ergerlijk zijn. Soms komt er in het nieuws dat er een programma is met ontzettend hoge kijkcijfers, dus rond een miljoen kijkers. Wat enorm is voor Nederlandse begrippen.

Maar.. Is dat zo enorm veel?

Met 17 miljoen Nederlanders betekent dit dat minder is dan 1 op de 10. Dit is relatief weinig. De rest van de programma’s moet het met beduidend minder doen. Om even terug te gaan naar Amerika: daar is er reclame om de vijf minuten, het is vrijwel niet meer aan te zien. Daarnaast is ‘Cable tv’ in de States erg prijzig. Er komen steeds meer mensen die daarom alleen nog netflix hebben en geen TV abonnement meer hebben. Als er echt iets is wat van belang is, is het altijd te raadplegen via uitzending gemist of een vergelijkbare optie immers. We zitten nu in de tussenfase. Mensen schipperen nog wat met recorders zodat ze reclame’s kunnen doorspoelen… maar ideaal is het niet.

Het is wachten op de eerste tv die standaard de nodige minuten buffer heeft op elke zender, zelfs al staat hij uit, en die automatisch reclame kan herkennen. Dan is het einde verhaal. Apple is een tijdje bezig met een TV, men vraagt zich af waarom dit zo lang duurt, aan de hardware zal het volgens ons niet liggen. Wij tippen Apple als killer voor de TV met stip op 1. Net zoals ze de muziek / platenwinkels de das hebben omgedaan met iTunes. Wij voorzien een nieuw model waarbij de kijker kan kiezen voor een premium model zonder reclame tegen betaling. Dat is de enige manier om nog te concurreren met de netflix en consorten.

Radio
Radio is ten dode opgeschreven. Met de opkomst van spotify is radio nog minder relevant en aantrekkelijk dan het al was. Net als bij netflix een all you can eat concept wat uiteindelijk goedkoper is dan tv en radio los kopen. Je kunt het overal op kijken en luisteren, op de tv, de tablet, de mobiel. En zonder reclame’s en onderbrekingen. Het is een no brainer dat dit het gaat worden. iTunes heeft in 2013 voor het eerst met teruglopende verkoop te maken gehad wat de muziek betreft. Mensen hoeven het niet meer te kopen. Je hebt in spotify alles wat er is. Het enige waar men nog overheen moet psychisch is dat men van het ‘hebben’ af moet. Had je vroeger een kast vol met platen, met films, heb je nu de hele wereld als kast. En hij staat dan niet in je huiskamer, maar is er wel tot je beschikking. Het verschil is dat je een playlist maakt van je favoriete nummers en genres, in plaats van dat je mp3′s of fysieke geluidsdragers in je bezit hebt.

Webshops
Grote namen van mannen die het zouden kunnen weten verkondigen dat webshops grotendeels zullen verdwijnen en worden vervangen worden door apps. Mensen gaan niet meer naar marktplaats.nl maar openen de app. Zalando, Zara, Bol.com, Neckermann allemaal hebben zij nu een sterk groeiend aandeel omzet die binnenkomt via de app. Mensen zijn gewend geraakt aan apps. Mensen checken het weer niet meer online, maar op de app. Mensen telebankieren niet meer via het web maar via een app. De voordelen zijn legio. Wij zien dat er nu al voor bepaalde branches flink minder gebruik zal gemaakt worden van de webshop, maar steeds meer via de apps. Iets om te overwegen.

Conclusie
Onze vast vertrouwde media veranderen, en veel zal verdwijnen, maar het wordt er alleen maar beter op. Over vijf of ten jaar zeggen we: weet je nog vroeger? Toen zat je de hele tijd reclame te kijken, dat waren barre tijden.

Responsive versus losse mobiele webshop
SalesLaunch
28 Jan 2016
Tags: responsive webdesign,

respoEen responsive site, heeft u daar wel eens van gehoord?

Iets wat momenteel hot is, en maar al te graag verkocht wordt. Het is een website die zich qua grootte en layout aanpast aan het scherm wat op dat moment gebruikt wordt, zodat hij op de pc goed gebruikt maakt van de beschikbare ruimte, en op de tablet en smartphone ook nog goed te lezen is. Zou men dit niet doen, dan zijn teksten wel heel erg klein op een smartphone, vrijwel onleesbaar.

Een schijnbaar ideale alles in een oplossing. Maar is dat in alle gevallen de beste oplossing? Zeker niet altijd.
Er zijn andere oplossingen die vaak beter en goedkoper zijn.

 

VOORDELEN

  • Een systeem voor pc, tablet en smartphone
  • Content is altijd op alle devices gelijk, syncen of los bijwerken is niet nodig
  • Alle informatie van de website is ook toegankelijk op de smartphone

NADELEN

  • Heeft u een website met uitgebreide informatie en wat langere teksten dan wordt dit 1 op 1 ook de smartphone geplaatst, wat niet ideaal is. Het is teveel voor zo een klein scherm. Beter is in dat geval een losse mobiele website met kortere teksten en minder knoppen.
  • Een responsive site is per defenitie trager op de smartphone dan een losse mobiele website. Zeker in het geval u een wat grotere website is hij weliswaar qua layout en teksten prima leesbaar maar laadt wel traag in. Alle plaatjes zijn bijvoorbeeld ook vaak veel groter dan nodig want deze worden herschaald. Vooral in gebieden waar nog nog geen 4g is, of een matige 3g, is dit een groot nadeel.

ONS ADVIES

– bij een kleine website is responsive prima.
– Bij een medium tot grote website: neem aparte mobiele website met alleen dingen erop die echt nodig zijn.
– In het laatste geval: Neem de teksten niet 1 op 1 over maar herschrijf de teksten bondiger voor de mobiele website.

Webdesigners zijn geen sales experts
SalesLaunch
12 Jan 2016
Tags: focus op resultaat, webstrategie,

waarheenHET PRIMAIRE DOE VAN IEDERE ONDERNEMING IS GELD VERDIENEN.

In de basis zou elk onderdeel hieraan direct of indirect moeten bijdragen. Zo ook het web gebeuren. Nu gaat u daarvoor naar een web bureau net zoals u naar de bakker zou gaan voor een brood. Het doel van de website is dat dit leidt tot meer leads en dus meer omzet. Maar wat weten webdesigners nu eigenlijk van sales, leads, en uw specifieke branche af? Vaak maar bar weinig.

Men kan natuurlijk denken: ik kom bij een webdesigner voor een website en niet zozeer voor leads/sales. En dat is jammer want daar liggen wel grote kansen vandaag de dag. En iedereen weet het.

Geen hond die nog met een gouden gids op schoot een bedrijf zoekt. Zelfs online naar de gouden gids of telefoongids gaan, doet vrijwel niemand : teveel moeite. We googlen het gewoon, en waarom ook niet. U vindt toch wat u zocht, nietwaar?

 

We klikken op een resultaat, en gunnen de gekozen pagina gemiddeld minder dan 10 seconden bedenktijd of dit aanspreekt (of niet) en weg zijn we weer. De website moet dus eigenlijk wel meteen doen wat het moet doen. Die prospect over die drempel van die 10 seconden weten te trekken. Doelgericht enthousiasmeren en prikkelen, en wel meteen. Het staat dus wel degelijk direct in verband met de leads/sales.

Volgens ons is het daarom ook onlogisch dat een webbureau louter bestaat uit designers en programmeurs, zoals meestal het geval is. Maar ook mensen uit de sales wereld. Mensen die snappen hoe een lead tot stand kan komen. Die iets afweten van hoe iemand uit uw doelgroep bereikt kan worden en wat de meest effectieve en lowcost manier is deze over de streep te trekken.

Taal naar uw hart? Laten we een keer een kop koffie doen, dan kunnen we eens kijken wat we voor u kunnen betekenen.

Heeft u soms een schok nodig?
SalesLaunch
11 Jan 2016
Tags: moeite om in actie te komen,

wacht-u-op-stormOndernemers zijn mensen.

Mensen hebben zowel in hun werk als in hun prive leven vaak een schok nodig om te kunnen veranderen. Hoe vaak hoort men wel niet: “mijn onstlag uit loondienst was achteraf het beste wat me ooit is overkomen.” Anders was ik mijn onderneming misschien wel nooit gestart. “Doordat ik verlaten was door mijn vrouw heb ik uiteindelijk mijn ware liefde ontmoet.” U kent deze verhalen waarschijnlijk.

En dat is een interessant fenomeen.

Waarom hebben mensen en dus ook ondernemers vaak een schok nodig voordat ze echt wezenlijk bereid zijn om iets ten goede te veranderen? Is het misschien zo dat mensen als dieren zijn en van nature het minimale doen? Hun energie sparen, totdat er echt de noodzaak ontstaat? Waarom zou men daarop wachten. Waarom zou men wachten op een crisis om iets geweldigs nieuws te gaan doen?

Kiezen voor een leven van lafheid.

Dat spreekt u niet aan natuurlijk. Toch komt het er vaak wel op neer: pas vanuit een hopeloze situatie durven mensen risico te nemen. Dat wil zeggen GEEN risico te nemen omdat het toch al hopeloos is. Waarom zou u daarop wachten?


Wachten tot het te laat is.

Dat is nog een stap verder : ook dat is mogelijk hebben we gezien. Wij werden ingeschakeld om een meubelwinkel te voorzien van advies, wat uiteindelijk leidde tot een pakket van promotie en een vernieuwde webshop. De eigenaren waren enthousiast, de klanten ook. De mogelijkheid van bestellen als reseller via de webshop in plaats van via de telefoon en fax vonden zij een aantrekkelijk idee. De rondreis door Duitsland om de klanten de nieuwe manier van werken te presenteren werd voortgezet en ook alle andere afnemers hadden interesse en begonnen te bestellen. Wij werden gebeld door de klant: de champagne kan open. De zaak is gered! We hebben met afstand meer orders dan ooit tevoren! Wij ontzettend trots als team. Het concept was volledig geslaagd.

Een maand later werden wij gebeld: de bank had er inmiddels genoeg van. Orders of geen orders, men geloofde er al niet meer in. Het incapabele imago had een blijvend litteken veroorzaakt bij de bank en enkele toeleveranciers. Men keek vooral naar achteren en niet naar voren. men mocht alleen nog mondjesmaat bestellen en de aantallen die nu gehaald werden konden gewoonweg niet voorgefinancierd worden. De bank had al maanden van tevoren ingezet op de zaak te laten knappen en waren niet voornemens om dit nog terug te draaien en legden beslag op de inventaris en de panden. Het personeel kwam op straat te staan. Een trieste zaak. Ontzettend tragisch om in het zicht van de finish toch nog te vallen.

De bank zei: als je dit een jaar eerder had gedaan, had je nu waarschijnlijk zwarte cijfers geschreven in plaats van rode. Waarom heeft u zo lang gewacht? “Pas toen er failissement dreigde gingen we serieus nadenken over een ommezwaai”, was het antwoord.

Waarom zou u wachten tot het slecht gaat? Wees er op tijd bij, u heeft die schok niet nodig : liever niet zelfs!

De uiteenlopende kwaliteit van Responsive webshops
SalesLaunch
06 Jan 2016
Tags: responsive webdesign,

shutterstock_82003171 GOED EN SLECHT RESPONSIVE WEBDESIGN

Er zijn geen standaarden of vereisten om een website responsive te mogen noemen en ook als zodanig te verkopen. Dat maakt dat er een enorm verschil zit in kwaliteit tussen een goede en een slecht gebouwde responsive website. In het slechtste geval heeft u voor elke device een matige versie van de website. Een compromis. Alles is ten koste gegaan van het maar responsive zijn.

Er wordt daarbij ook niet uitgegaan van de klassieke gedachte van een responsive website: OP ALLE DEVICES OPTIMAAL, maar meer: op alle devices min of meer werkend. Hoezee het is gelukt. Hoe het dan zit met layout en volgorde van belangrijke zaken boven en minder belangrijke zaken onderin en dergelijke wordt dan nauwelijks naar omgegeken. De klant heeft dat veelal niet door. Die denkt responsive is responsive.

Dat is helaas niet het geval!

Een slechte responsive website kan men herkennen aan :

– Verschuiving van onderdelen werkt, maar in de volgorde zit geen logica.
– Belangrijke zaken verschuiven uit beeld.
– Teksten zijn evengoed niet erg leesbaar.
– Knoppen zijn niet geschikt voor mobiel gebruik (niet touch enabled).
– Knoppen zijn te klein om met vinger te bedienen.
– geen retina graphics waardoor onscherpe beelden ontstaan op de iPad.
– Er is niet gekozen voor plaatjes in verschillende versies, maar alles werkt met verschalig.
(waardoor ook kleine ogende plaatjes op de mobiel feitelijk nog steeds de grote versies zijn: dus traag!)
– Een goede responsive websites heeft minimaal 4 a 5 verschillende resoluties.
– overlapping en afsnijding van elementen aan de zijkanten.
– De mobiele versie werkt zo traag op 3g netwerken dat hij feitelijk onbruikbaar is.
– Gebruik van flash of smartphone unfriendly javascript.
– Geen alternatief voor oudere browsers die geen HTML5 en CSS 3 ondersteunen.

Wie had dat gedacht? Na tientallen jaren van de oprukkende pc in elk bedrijf en in elk huishouden moeten we nu beseffen dat dit toch ten einde loopt. Zonder dat we het doorhebben is zelfs het ‘tipping point’ al voorbij. Gemiddeld maken mensen zo door de dag heen minder gebruik van de pc dan van de smartphone en tablet. De dalende verkoop van pc’s was al jaren een teken aan de wand natuurlijk, niet alleen in verkoop aantallen maar nu dus ook in gebruiksuren is de pc voorbijgestreeft. Leven wij straks in een wereld waarin de pc geen grote rol meer speelt bij consumenten?  Alles lijkt erop te wijzen.

Wat betekent dit voor uw bedrijf?

Dat u er rekening mee moet houden dat u toch meer in de vorm van het mobiele web en apps moet denken dan in websites en webshops. Maar vooral ook: hier liggen ook weer volop kansen voor u. Denk erover na, wat kunt U daarmee? Bent u niet zo thuis hierin? Laat ons dan eens wat suggesties doen. Doet u het niet dan doet de concurrent het wel voor u, en dan heeft u het nakijken. Misschien betwijfelt u dit en denkt u dat dit zo een vaart niet gaat lopen. Laten we even kijken naar het verleden.

Weet u nog? De eerste bedrijven die het web serieus namen en daar fors op in hebben gezet? Kleine webshops begonnen vanaf de zolderkamer zoals coolblue. Ze verkochten electronica, mp3 spelers en dergelijke. Megapool, Harense Smid en Block draaiden zich nog eens om in hun slaap. Nu zijn we 5 a 10 jaar verder en zijn deze 3 electronicaketens failliet. Coolblue is intussen een webshop imperium, en begint nu – wat een humor – zelf ook enkele kleine winkels in combinatie met afhaalpunten. Dus het kan wel degelijk, ze laten zien hoe het moet. De nieuwe manier van verkopen, grotendeels steunend op het web, met winkels die lean en mean zijn. Wie had dat aan zien komen? De electronica ketens in ieder geval niet.

Wie zag het ook niet aankomen? De Boekenwinkels. Door de komst van de tablets krijgen boekwinkels het steeds lastiger. Opeens worden er meer e-books verkocht dan papieren boeken. Sluipend maar dodelijk is dat voorbij gegeleden. Wie had gedacht dat van Pierre | Selexyz, echt een topzaak op boekengebied zomaar falliet kon gaan en opgeslokt te worden door de Slegte. Die waarschijnlijk ook nog wel eens kan verdwijnen als ze niet ernstig op zoek gaan naar een nieuwe vorm.

Eigenlijk is het zonde dat deze ketens niet tijdig zich ook op het web zijn gaan richten en dit onderschat hebben. Maar die dingen kunnen onmerkbaar langs ons heen gaan. Vaststaat is wel : ze hadden het geld, ze hadden de kennis van hun product, niets stond ze in de weg om dit groots aan te pakken. Helaas is dit niet gebeurd en zijn ze nu overleden. Who is next? BCC? De Slegte?

Zo sluipend als dit gegaan is, gaat ook de overgang van pc naar tablet en smartphone. Opeens is het tiping point daar!

Wat gaat u ermee doen?

Vastklampen aan marginaal succes.
SalesLaunch
02 Jan 2016
Tags: succes verhogen, uitproberen, zoeken,

shutterstock_127080569U investeert in uw onderneming met een diverse vormen van promotie en initiatieven.

Tenminste, dat is te hopen. Misschien doet u dat wel helemaal niet. Of heel eenzijdig. Heeft u er wel eens over nagedacht dit eens kritisch te herzien? Want hoe werkt dat nou eigenlijk? U heeft ergens in het proces opgemerkt dat bepaalde promotie en initiatieven voor u min of meer werken. Iets opleveren. De neiging ontstaat dan om hieraan vast te klampen.

If it is not broken, don’t fix it.

Dat denkt men vaak. En daar valt ook wat voor te zeggen. Maar dat is ook meteen de valkuil. Laten we een typisch voorbeeld schetsen van Henk en Piet, beiden hebben een showroom met keukens erin. Uiteraard willen zij dit zo goed mogelijk aan de man zien te brengen. Henk heeft op zijn inspanningen een rendement die hem 20% opleveren. Er komt 20% meer uit dan hij erin stopt aan geld en uren. Ontegenzeggelijk levert hem dit voordeel op. Henk is de typische ondernemer die de zaak van zijn vader heeft overgenomen en in de methodiek en initiatieven eigenlijk ongeveer hetzelfde doet als zijn vader al deed. En hij kan er van leven. Niet heel ruim, maar vooruit: hij heeft er een boterham aan.

Zijn concurrent Piet ziet dit anders, die heeft niets van zijn vader mee kunnen krijgen in deze en moet het zelf maar zien uit te vinden. Daarom hanteert hij een brede mix van methoden die hem 50% rendement oplevert. Waarom is dit logischerwijs veel hoger dan bij Henk? Het is een kwestie van evolutie : concurrent Piet is door de jaren heen blijven zoeken naar nieuwe methoden en iniatieven om zijn resultaat te verhogen. Bepaalde initiatieven schrijft hij af, omdat het bijvoorbeeld slechts 20% rendement oplevert, dat vindt hij relatief weinig ten opzichte van zijn andere activiteiten. Daar waar Piet zijn neus voor ophaalt, dat is voor Henk iets waar hij allang jaar na jaar tevreden mee is.

Wat geeft het, als je maar gelukkig bent als ondernemer en je boterham hebt?

Niet helemaal. Henk is ondertussen in de veronderstelling dat het wel prima zijn gangetje gaat. Echter ook hier geldt de wet van de communicerende vaten. Dat extra stuk omzet van Piet moet ergens vandaan komen. Grote kans dat dit van Henk afgeknabbeld wordt. Henk komt vroeg of laat ind e problemen. Degene die actief is, wedt op meerdere paarden, dingen uitprobeert, vaak snoeit in zijn activiteiten is niet alleen beter af, maar ook veel weerbaarder in economisch barre tijden. Piet is immers gewend om te schakelen en initaitief te tonen, voor hem is het niet zo moeilijk. Is Piet nou zo slim? Bedenkt hij dat allemaal zelf?

Nee. Waarschijnlijk niet, maar Piet weet wel veel van tegels en wasbakken af, en houdt vast aan wat hij weet: Levert dit product rendement op? Mee doorgaan. Levert iets anders veel meer op? Snoeien. Men kan zijn tijd en geld maar eenmalig uitgeven. Die keuken en die tegels zijn inkoop, en zo is het ook met promotie: kwestie van inkopen. Zo simpel is het.

 

Inspirerend : over focus en prioriteiten
SalesLaunch
20 Dec 2015
Tags: focus, jagen, ondernemen,

2013-04-03_13-48-59Zeer mooie productie van Helio Collective. Mooi gefilmd, mooi verteld en geweldige sound design.

En zo toepasbaar op het ondernemen. Je ziet dat ondanks de juiste skills en veel voorbereiding er geen resultaat is uiteindelijk.

Hij verliest zijn focus door zijn prive omstandigheden. De jacht brengt hem niet wat hij zocht, maar wel met een inzicht rijker weer huiswaarts. De mate van succes hangt van duizend factoren. En ook van af en ook een beetje geluk.

Het gaat over voorbereiding, skills, doelen. En zo primitief als jagen is, lijkt het veel op ondernemen. Het is zoeken, proberen, beter worden, tactiek veranderen, overleven..

Maar een ding staat voor ons vast. Geen initiatief tonen is sowieso mis geschoten.

Enjoy!

Meetbaar versus onmeetbaar succes.
SalesLaunch
01 May 2014
Tags: meetbaar online succes,

012 We kregen laatst een klant binnen die alles aan promotie eens op tafel legde met de bedragen erbij. Daaronder zaten onder andere: het volledig bestickeren van drie stadsbussen met zijn reclame en het sponsoren van een voetbalteam met een een omroep in het stadion wie de bal sponsorde. Voor zesduizend euro een uitgebreide vermelding in de gouden gids. Al met al een hoop geld uitgegeven aan – volgens ons – de meest onzinnige vormen van promotie denkbaar. Hoe staat het nu eigenlijk met uw website? Matig. Hoe is de vindbaarheid? Nihiel.

Hoe vinden mensen u ?

Denkt u dat ze de gouden gids pakken? Denkt u dat iemand uit dat hele stadion volgende week nog weet wie die bal dit keer heeft gesponsord? Iemand die op straat een bus ziet rijden en spontaan de auto aan de kant zet om u te bellen? Klinkt dat aannemelijk? Het antwoord gaf hij zelf al: nou ikzelf google gewoon wat ik zoek. Eigenlijk gebruik ik geen gouden gids zelf. En bussen let ik niet echt op, er is zoveel reclame al in het straatbeeld ik zie dat niet eens. Nou u geeft het antwoord zelf al!

Wij raden aan: kies NIET voor een vaag onmeetbaar begrip als naamsbekendheid maar kies voor meetbaar succes. Een website is meetbaar, een app is meetbaar, een banner is meetbaar een online advertentie is meetbaar.. u ziet direct hoeveel mensen / bezoekers erop geklikt hebben. Dat is meetbaar, en beter nog: stuurbaar. Loopt een bepaalde campagne via een kanaal magertjes? Gewoon mee kappen en iets anders doen! Wat goed loopt behouden en wat geen bezoekers opbrengt mee kappen, zo simpel is het!